SketchyPhysics Animasyonlarınızı Renderlayın

Bu zamana kadar SketchyPhysics’te animasyonlar hazırlayabileceğinizi, çizimlerinizi de Keyshot’ta renderlayabileceğinizi söyledim. Peki ama ikisini birden istersek ne olacak? Eğer animasyonlarınızı renderlamak istiyorsanız baştan söyleyeyim Keyshot işinize yaramaz. Bu noktada farklı bir render motoruna geçmemiz gerekiyor. Yeni render motorumuzun adı Indigo Renderer. Bu render motoru 3. versiyonuna ulaşana dek real-time renderı desteklemiyordu ancak yeni sürüm ile birlikte bu özelliği de edindi. Indigo Renderer’ın SketchyPhysics animasyonlarını renderlayabilmesindeki tek sebep Sketchup’a yaptığı eklentidir. Keyshot bu desteği vermiyor malesef.

Her neyse biz animasyonumuzu nasıl renderlayabileceğimizi öğrenelim.

İlk önce Sketchup ile Indigo Render arasındaki iletişimi sağlayabilmek için şu adresten edineceğiniz SkIndigo eklentisini kurmanız gerekli. Kurulumu yaptıktan sonra hazırladığınız animasyondaki hareket eden objelere sağ tıklayarak “Enable Instancing” seçeneğini seçmelisiniz.

SkIndigo'ya SketchyPhysics Animasyonunu Tanıtmak

Bu işlemden sonra animasyonu kaydetmemiz gerekiyor. Bunun için ise SketchyReplay penceresinden “Toggle Recording” seçeneğini seçeceğiz.

SketchyReplay Toggle Recording Butonu

Animasyonumuzu başlatıp bitene kadar kayıt işlemini sürdürüyoruz. Kayıt işlemi bittiğinde ise “Reset Physics Animation” deyip “Save animation?” sorusuna “Yes” diyoruz. Ve animasyonumuzu başarıyla kaydettik!

Şimdi sıra geldi animasyonumuzu Indigo Renderer’a aktarmaya…

(Yalnız dikkat: İlk önce animasyonunuzu bir test renderına tabi tutun. Ortalama render süresini saniye cinsinden not alın. Bu süre animasyonun her karesinin render süresini belirleyecek!)

 

Her karenin renderlanma süresini ayarlamamız gerekiyor. Bunun için; Plugins > SkIndigo > Render Settings diyoruz.

Render Ayarları Penceresi

Açılan pencereden “Advanced” tabına geçip aşağıdaki “Halt” denilen render süresini saniye cinsinden girelim. Ardından “Apply to Model” diyerek ayarlarımızı kaydedelim.

Render Süresi Nereden Ayarlanır

Kaydettiğimiz animasyonu aktarmak için; Plugins > SkIndigo > Export Sketchy Replay Animation seçeneğini kullanacağız.

SketchyReplay Animasyonunu Export Etmek

Bu işlemden sonra karşımıza çıkan diyalogda renderlanacak dosyaların nereye kaydedileceği soruluyor. Kaydedilmesini istediğiniz klasörü seçip “Save” deyin. Kaydettiğiniz yere bir klasör ve .bat dosyası oluşmuş olacak. .bat dosyasını çalıştırın ve render bitene kadar bilgisayarınızı boş bırakın. Çünkü render ağır bir işlemdir ve işlemciyi %100 kullanır. Renderınızın kaliteli çıkmasını istiyorsanız bilgisayarınızda başka açık program bırakmayın.

Eğer render işlemini bitirdiyseniz renderlanan dosyaların nerede olduğunu merak ediyorsunuzdur. Varsayılan olarak dosyalar C:UsersKullanıcı AdıAppDataRoamingIndigo Rendererrenders klasörüne kaydediliyor. Eğer ayarlarda herhangi bir değişiklik yapmadıysanız renderlarınız bu klasörde bulunmaktadır.

Ancak animasyon renderınızın her karesi ayrı ayrı kaydedilmiş durumda. Eğer tek dosya haline getirmek istiyorsanız ilk önce hangi formatta olması gerektiğini belirlemelisiniz. Gif animasyonu istiyorsanız şuradakine benzer bir program aracılığıyla resimleri birleştirebilirsiniz…

Bir Cevap Yazın