Sözlük

Sözlüğümüzün içeriği Sketchup’ı ilk kurduğunuzda karşınıza gelecek olan araçlardır. En baştan sona, elimden geldiği kadar detaylı bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Eğer yazılı anlatım konusunda sıkıntı yaşarsanız aşağıda hazırlamış olduğumuz videoyu izleyebilirsiniz.

Araç Kutusu (Toolbox)

(Kurulumu ilk yaptığınızda aşağıdaki araç kutusunu göremezseniz View > Toolbars > Large Tool Set işaretini seçebilirsiniz.)

     Select Tool (Seçim Aracı): Adı üzerinde, objeleri seçmek için kullanılan araçtır. Özellikleri;

  • Tek tıklama ile bir objeyi ya da bir çizgiyi tamamen seçer.
  • Çift tıklama ile Group/Component düzenleme moduna geçer. Eğer Group/Component olmayan bir çizgiye çift tıklarsanız, çizgiye bağlı olan yüzeyleri seçersiniz. Eğer yüzey üzerine çift tıklarsanız, yüzeye bağlı olan tüm çizgileri seçersiniz.
  • Üç tıklama ile Group/Component yapılmamış bir objeyi tamamen seçersiniz.

     Make Component (Bileşen Oluştur): Bu araç herhangi bir çizimi seçip sağ tıkladığınızda seçtiğiniz Make Component ile aynı işlevi görmektedir. Çiziminizi seçtikten sonra bu butona tıklarsanız yeni oluşturacağınız Componentin isminin, objeler ile ilişkisinin ayarlarını değiştirebilirsiniz.

     Paint Bucket (Boya Kutusu): Objelere atayacağınız renk ve resim kütüphanesinin bulunduğu, ayrıca bu renk ve resimleri düzenleyebildiğiniz, yenilerini ekleyebildiğiniz bir araç kutusudur.

     Eraser (Silgi): Çizgileri ve objeleri silmenizi sağlayan araçtır. Özellikleri;

  • Ctrl ile birlikte kullanıldığında Soften/Smooth (yumuşatma) işlevi görür.
  • Shift ile birlikte kullanıldığında ise seçtiğiniz obje ya da çizgileri gizler.
  • Ctrl + Shift ile birlikte kullandığınızda yumuşatma işlemini geri alırsınız.

     Rectangle (Dörtgen Çizim Aracı): Bu araç ile dörtgen şekiller oluşturabilirsiniz. Bir dörtgen çizebilmeniz için kullanabileceğiniz iki ayrı yönteminiz bulunmakta;

  1. Dikdörtgenin başlangıç noktasına tıklayın, çizimi bitirmek için seçtiğiniz bir yere tekrar tıklayın.
  2. Dikdörtgenin başlangıç noktasına tıklayın ve en boy ölçülerini girin. İlk ölçüyü girdikten sonra ikinci ölçü ile aralarına ; (noktalı virgül) işaretini ekleyin. –örneğin 100;150 gibi

     Line (Çizgi Aracı): Bu aracı kullanarak çizgi çizebilir, bir resim ya da referans üzerinden yüzeyler oluşturabilirsiniz. Özellikleri;

  • Başlangıç ve bitiş noktalarına tıkladığınızda iki nokta arasında bir çizgi oluşturur.
  • Birleşik olan iki çizginin birleşim yerine bir çizgi çizip silerseniz birleşimi sağlarsınız.
  • İstediğiniz eksene paralel olarak çizgi çizebilir, Shift ile birlikte kullandığınızda istediğiniz eksende kilitleme işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
  • Başlangıç noktasını belirttikten sonra çizginin gitmesini istediğiniz yere doğru olmasını sağlayın ve ölçüyü girip Enter’a basın.

     Circle (Daire Aracı): İstediğiniz yarıçapta daireler oluşturmak için bu aracı kullanabilirsiniz. Çizmek için dairenin merkezi olarak seçtiğiniz yere tıklayın ve ardından daire yarıçapını girip Enter’a basın.

     Arc (Yay Aracı): İstediğiniz yarıçapta yaylar çizmenize olanak verir. Özellikleri şöyledir;

  • Yayın başlangıç noktasını seçin, bitiş noktasını seçin ve yarıçapını ayarladıktan sonra tıklayıp işlemi tamamlayın. (Başlangıç noktasını seçtikten sonra tüm ölçüleri kendiniz girebilirsiniz.)
  • Teğet yaylar çizmek için birbirine dik iki farklı uzunlukta çizgi çizin, çizgilerin ortak olmayan noktalarını yayın başlangıcı ve bitişi olarak ayarlayın. Fareyi iki çizginin birleşim yerine doğru yaklaştırın, çizginin rengi turkuaz olduğu zaman tıklayın. Teğetiniz hazır!

     Polygon (Çokgen Aracı): Bu araç sayesinde istediğiniz kenar sayısına sahip bir çokgen çizebileceksiniz. Özellikleri;

  • Merkezini belirledikten sonra yarıçapını yazıp Enter’a basarak oluşturabilirsiniz.
  • Kenar sayısını belirlemek için merkeze tıklamadan önce kenar sayısını girip Enter’a basın –örneğin 8 gibi
  • En az üç kenarlı bir çokgen yapabilirsiniz.

     Freehand (Serbest Çizim Aracı): Çizgi aracı gibi başlangıç ve bitiş noktalarına tıklamak zorunda değilsiniz bu araçla. Eğer el çiziminize güveniyorsanız bu araç ile rahat bir şekilde çizimlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Özellikleri;

  • Başlayacağınız noktaya tıklayın ve farenin sol butonunu bırakmadan sürükleyin, işiniz bittiğinde sol butonu bırakın ve çiziminizi bitirin…

     Move Tool (Taşıma Aracı): Bu araç ile isterseniz bir noktayı, bir çizgiyi, bir yüzeyi, bir objeyi, kısacası herşeyi –kilitli objeler hariç, seçtiğinizde kırmızı renkli olan objeler– taşıyabilirsiniz. Özellikleri;

  • Bir başlangıç noktası belirleyip gitmesini istediğiniz yerde fare imlecini bıraktıktan sonra ölçüyü girip Enter’a basarak taşıma işlemini gerçekleştirebilirsiniz.
  • Ctrl ile birlikte kullandığınızda taşıdığınız objenin bir kopyasını oluşturursunuz. (Taşıma işleminden hemen sonra istediğiniz sayıda kopya oluşturmak için *İstenen Obje sayısı – 1 olarak yazın. Örneğin; 9 kopya için * 8 yazmalısınız.)

     Push/Pull (Çıkarma Aracı): Düz bir yüzeyi hacimlendirmek, üç boyutlu hale getirmek için kullanılır. Özellikleri;

  • Üç boyutlu hale getirilecek yüzeye tıklayın, yüksekliğini girin –pozitif ya da negatif bir değer girebilirsiniz, Örneğin; 8, -17- ve Enter’a basarak işlemi bitirin.
  • Ctrl ile birlikte kullanırsanız daha önceden hacimlendirdiğiniz yüzey üzerinde o an da düzenlediğiniz yüzeyin bir kopyasını çıkarmış olursunuz.
  • Eğimli yüzeylere müdahelede bulunamazsınız. (Yüzeyin düz olduğundan eminseniz View > Hidden Geometry seçeneğini seçerek yüzey üzerinde bulunan fazla çizgileri silmeyi deneyin.)

     Rotate (Çevirme Aracı): Bir çizgiyi, bir yüzeyi ya da bir objeyi çevirmek için bu aracı kullanabilirsiniz. Özellikleri;

  • Çevirme işlemini başlatmak için sabit bir nokta seçin, açıyı el ile girerek ya da fare ile ayarlayarak tıklayıp/Enter’a basıp işlemi sonlandırın.
  • Ctrl ile birlikte kullandığınızda çevirdiğiniz objenin bir kopyasını oluşturursunuz. (Birden çok kopya oluşturabilirsiniz. Kopyalama işleminden hemen sonra *Kopya Sayısı – 1 şeklinde yazın. Örneğin; 15 kopya için *14 yazmalı ve Enter’a basmalısınız.)
  • Çevirme işleminden önce Shift ile istediğiniz eksene kilitleyebilirsiniz.

     Follow Me (Takip Aracı): Oluşturduğunuz bir referansı çizdiğiniz yol boyunca ilerletmeye yarar. Özellikleri;

  • İlk önce yüzeye tıklayıp ondan sonra çizgi üzerinde fareyi gezdirdiğinizde yüzey oluşmaya başlayacaktır. Bitirmek için tıklayın.
  • Eğer ufak sorunlar ile karşılaşmak istemiyorsanız ilk önce çizgiyi Seçim Aracı ile seçin ve ardından Follow Me aracı ile yüzeye tıklayın.

     Scale (Ölçekleme Aracı): Bu araç ile yüzeyleri, objeleri ve bileşenleri ölçekleyebilirsiniz. Özellikleri;

  • Ölçeği eliniz ile küçültebildiğiniz gibi değer vererek de küçültebilirsiniz. Örneğin; 0,50; 2 gibi
  • Ölçeklemediğiniz objeleri referans olarak kullanabilirsiniz.
  • Ctrl ile birlikte kullandığınızda objeyi köşesinden değilde merkezinden ölçekleme olanağına sahip olursunuz.
  • Shift ile birlikte kullandığınızda objenin en/boy orantısı bozulmayacak şekilde ölçekleyebilirsiniz.
  • 1 santimetre kare’den küçük bir yüzeyi çizemediğiniz takdirde ölçekleyip çizerek sorunu çözebilirsiniz. (Yalnız dikkat; 2 ile ölçeklediğiniz bir objeyi eski halne getirmeniz için 0,5 ile yeniden ölçeklemeniz gerekir, 5 için 0,2’yi, 10 için ise 0,1’i kullanmalısınız…)

     Offset (Çerçeve Aracı): Daha önceden çizmiş olduğunuz bir yüzeye bu araç ile çerçeve oluşturabilirsiniz. Özellikleri;

  • Hem yüzey çizgilerinin dışına, hem de içine çerçeve oluşturabilir.
  • Klavyeden gireceğiniz değer ile çerçeve kalınlığını belirleyebilirsiniz.
  • Dışbükey cisimlerde doğru bir şekil meydana getirmesine rağmen içbükey cisimlerde kimi zaman hata verebilir.
  • Kapalı olmayan iki çizgiyi de kullanabilirsiniz.

     Tape Measure Tool (Uzunluk Ölçüm Aracı): Bu araç ile daha önceden çizmiş olduğunuz bir çizgi, çokgen ya da objenin uzunluğunu ölçebilirsiniz. Özellikleri;

  • Başlangıç noktasına tıkladıktan sonra interaktif ölçüm başlar, geçici olarak uzunluk öğrenmek istiyorsanız ölçüyü öğrendikten sonra Esc’ye basın.
  • Ctrl ile birlikte kullandığınızda bitiş noktasına bir işaret ekleyebilir, daha sonra kullanmak üzere referanslar oluşturabilirsiniz.
  • Shift ile birlikte kullandığınızda istediğiniz eksene kilitleyebilirsiniz.

     Dimension (Boyut Aracı): Bu araç ile AutoCAD’teki gibi uzunlukları çizim üzerinde gösterebilirsiniz. Özellikleri;

  • Başlangıç noktasına tıkladıktan sonra interaktif ölçüm başlar ve ölçünün ne kadar olduğunu görebilirsiniz.
  • Bitiş noktasına tıkladığınızda boyutu gösteren bir çizgi modelinize eklenir.
  • Daha sonra oluşturduğunuz aracın yerini değiştirebilirsiniz.
  • Ölçümünü yaptığınız çizginin/objenin boyutunu değiştirdiğinizde otomatik olarak ölçüm de değişir.

     Protractor (Açıölçer): Bu araç çizim için kullanabileceğiniz açı referanslarını oluşturmaya yarıyor. Bu sayede tahmini ölçümler yerine kesin ölçümler ile çizim yapabiliyorsunuz. Özellikleri;

  • Başlangıç noktasına tıkladıktan sonra ölçümün nereden başlayacağını belirtmek için seçtiğiniz yere tıklayın.
  • İnteraktif ölçüm ile öğrenmek istediğiniz açıyı öğrenebilirsiniz.
  • Üçüncü kere tıkladığınızda referansınız oluşur ve kullanıma hazır hale gelir.
  • Ctrl ile birlikte kullandığınızda ölçüm sonrası referans oluşmamasını sağlayabilirsiniz.
  • Shift ile birlikte kullandığınızda, ölçüme başlamadan önce hangi eksende ölçüm yapmak istediğinizi belirtebilirsiniz.

     Text (Etiket Aracı): Çizimlerinizde objelere vermeniz gereken açıklamalar olduğunda bu aracı kullanabilirsiniz.

     Axis (Eksen Yeri Değiştirme): Bir bileşenin başlangıç noktasını ya da tüm modelin başlangıç noktasını değiştirmeye yarar. Kullanımı;

  • Eksenin başlangıcı olacak yere tıklayın, ilk önce kırmızı eksenin, sonra da yeşil eksenin doğrultusunu tanımlayıp tıklayın.

     3D Text (Üç Boyutlu Yazı): Modelinize ekleyebileceğiniz, bilgisayarınızda yüklü olan fontlar ile oluşturabileceğiniz, hacimli yazılar oluşturabilirsiniz.

     Orbit (Ekranı Çevirme Aracı): Bu araç sayesinde modeliniz etrafında dolaşabilir, üçüncü boyutun tadını çıkarabilirsiniz.

     Pan (Ekranı Taşıma Aracı): Ekranı çevirmek yerine ekranda sağa,sola ilerlemek için kullanabileceğiniz araç. (Orbit aracını kullanırken Shift’e basarsanız Pan özelliğini aktifleştirirsiniz.)

     Zoom (Yaklaşma Uzaklaşma): Modelinizde bulunan detayları incelemenize yarayan araç. Özellikleri;

  • Ekrana tıklayıp fareyi yukarıya doğru ilerlettiğinizde yakınlaşma, aşağıya doğru ilerlettiğinizde uzaklaşma işlevi görür.
  • Ancak ekranın ortasına doğru yaklaştığınızdan dolayı yaklaşmak istediğiniz objeye çift tıklayarak objeyi ortalamalısınız.
  • Shift ile birlikte kullandığınızda ekranda görüntülenen obje sayısını artırabilir, azaltabilirsiniz.

     Zoom Extents (Tümünü Göster): Eğer modelinizin tamamını görmek isterseniz ya da kaybolduysanız (:)) kullanabileceğiniz bir araç.

     Previous (Önceki Görüntü): Normalde Geri Al (Undo) komutu çizim üzerinde yaptığınız değişiklikleri geri alır. Bu araç ise yanlışlıkla kaybettiğiniz açıya geri dönmenizi sağlıyor.

     Next (Sonraki Görüntü): Bir sonraki görüntüye geçmek için kullanılır.

     Position Kamera (Kamera Pozisyonu): Eğer daha önceden belirlediğiniz bir açı varsa (Örneğin bir güvenlik kamerası koyduysanız) bu görüntüye gelmek için bir çizgi çizer gibi başlangıç ve bitiş noktalarına tıklıyorsunuz, Sketchup o anki görüntüyü ayarladığınız şeklide gösteriyor…

     Look Around (Çevreye Bakma Aracı): Bu araç, örneğin bir restoran çiziyorsanız, belirlediğiniz yerden sağa – sola bakmasıza yarayan araçtır. Orbit aracına benzer ancak kameranın yeri sabit kalır.

     Walk (Yürüme Aracı): Oluşturduğunuz modelde gezmenize olanak verir. Ortalama bir insanın geçebileceği yerlerden geçmenize izin verir, eğer alan dar ise aralıktan geçemezsiniz ve araç size düzeltmeniz gereken yerler olduğunu söyler. Bu aracı bina modellerken, iç mekan dizaynı yaparken çok kullanacaksınız…

     Section Plane (Kesit Oluşturma Aracı): Bu araç sayesinde oluşturduğunuz objeleri kesebilir, geçici olarak içini görüntüleyebilir, kestiğiniz yerden objeyi bölebilirsiniz.

(Bir objeyi bölmek için; Bu aracı kullanarak bir kesit oluşturun ve oluşan kesite sağ tıklayın, buradan Create Group From Slice diyerek kesitinizden çizgi oluşturabilirsiniz. Bu kesiti Group’tan çıkararak objenin bölünmesini sağlayabilirsiniz.)

Eğer videolu anlatımımıza da bir gözatmak isterseniz, buyurun;

Video:

 

27 Comments on Sözlük

  1. erkan
    28 Kasım 2011 at 17:35

    Bir çizime başlarken çizgi kalınlığı ayarlamayı ve oluşturmayı nasıl yapabilirim?
    Teşekkürler.
    erkan

    Cevapla
    • tarkan255
      28 Kasım 2011 at 20:09

      Window > Styles penceresini açın, yukarıda bulunan tablardan “Edit” tabına gelin. “Edge Settings” ayarları içerisinde (yukarıdaki küp resimlerinden en baştaki) “Profiles” ile “Depth Cue” değerlerini etkinleştirin. Yanlarında bulunan sayıları en fazla 20’ye kadar değiştirebilirsiniz. (Bu arada “Depth Cue” seçeneği obje içerisinde bulunan çizgileri, “Profiles” ise obje dışında bulunan çizgileri kalınlaştırır.)

      Cevapla
  2. Erkan
    29 Kasım 2011 at 09:58

    Tarkan Bey,
    Çok teşekkür ederim. Ben şimdilik sketchup türkçe olan basit versiyonunu kullanıyorum yazdıklarınızı karşılaştırarak söylediğiniz bölüme kolayca ulaştım.
    Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum..
    Erkan

    Cevapla
    • tarkan255
      29 Kasım 2011 at 10:02

      Rica ederim Erkan Bey. Bu arada size tavsiyem Türkçe versiyonda kendinizi geliştirdikten sonra mümkünse İngilizce versiyona geçin. Çünkü Sketchup’ın Türkçeye çevrilmiş versiyonu 6. versiyon maalesef. Şu anda 8. versiyonu kullandığımdan ötürü bazı komutları kullanmakta sorun yaşayabilirsiniz.

      tarkan255

      Cevapla
      • Erkan
        29 Kasım 2011 at 11:13

        Tarkan Bey, önerilerinizi dikkate alacağım.
        Tekrar teşekkür ederim.:)
        Erkan

        Cevapla
  3. nur
    18 Aralık 2011 at 16:56

    selam,
    render alırken cızgılerımız kayboluyo. onların renderde nasıl gorunmesını saglarız acaba?

    Cevapla
    • tarkan255
      18 Aralık 2011 at 19:23

      Renderda çizgilerin görünmesini sağlayabilmek için iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Ancak size tavsiyem hızlı olması açısından ikinci yöntemi kullanın.
      – Render sırasında çizgilerinin görünmesini istediğiniz modelin yüzeylerini offset aracıyla küçültüp elde ettiğiniz kalınlığı model üzerindeki materyalden farklı bir materyale boyayabilirsiniz.
      – Daha önceki konularda bahsetmiş olduğum Round Corner eklentisini kullanarak model üzerinde bulunan kenarları yumuşatabilir (bu işlemden önce tüm modeli seçip model üzerine sağ tıkayın, Soften/Smooth Edges seçeneğini 0’a ayarlamalısınız), segment sayısını 1’e düşürüp offseti 1mm’ye ayarlayarak oluşan yüzeyleri farklı materyale boyayabilirsiniz.

      Cevapla
      • nur
        18 Aralık 2011 at 20:00

        yaa bu soften/smooth edges secenegı nerede acaba ben onu bulamadım da 🙁

        Cevapla
        • tarkan255
          18 Aralık 2011 at 20:03

          Modele sağ tıklayın, orada Soften/Smooth Edges bulunacak, ona tıkladığınızda çıkan ayar penceresini kullanarak değeri 0’a ayarlayın.

          Cevapla
          • nur
            18 Aralık 2011 at 20:05

            cok cok tesekkur ederım.

          • nur
            18 Aralık 2011 at 20:15

            kusura bakmayın ama ben segment sayısını falan nerede 1 e dusurucem offset ayarını nereden yapıcam acaba? :S

          • tarkan255
            18 Aralık 2011 at 20:20

            Eğer Round Corner eklentisini kurduysanız eklentinin toolbarı içeriinde bulunan en baştaki butona tıkladığınızda (butonun adı Round Corners in 3D) en yukarıda ayarları yapabileceğiniz bir bölüm belirecek. Bu bölümde ortada Offset değeri bulunuyor. Hemen yanında ise segment sayısı.

  4. onur ergen
    31 Aralık 2011 at 08:20

    hocam bnm çoook öneml ve acil bi sorum var. iç mimarlık okuyorum projeyi yani mekanı sketch upta çizdim ve section alıp autocad e atmam gerekiyor. section aldım fakat içmekan msela mobilyaları göstermiyor
    sadece duvarlar ve yani düzlemde ne varsa onu görüyor. derinliği görmüyor. eğersection hakkında detaylı bilginiz varsa lütfen yardımcı olun.

    Cevapla
    • tarkan255
      31 Aralık 2011 at 12:42

      Eğer section işlemini fazla ileride yapıyorsanız mobilyaların görünmemesi normaldir. Daha iyi bir section sonucu almak için mobilyaları section aldığınız eksende aynı hizaya getirin, ardından section işleminizi gerçekleştirin.

      Cevapla
  5. ece
    15 Aralık 2013 at 02:31

    sketchup a autocadden cizdiğim iki boyutlu çizimi atıp cizim yapmaya başladım. alanda cok fazla informal çizgilerim bulunduğundan alanları düzgün tanımlıyamıyorum. yardımcı olursanız sevinirim.

    Cevapla
    • tarkan255
      24 Haziran 2014 at 02:43

      Import seçeneklerini gözden geçirip çizimin doğru import edilmesini sağlamalısınız. Anladığım kadarıyla çizgilerin birleşim yerleri ile ilgili sıkıntı yaşıyorsunuz. Ondan sonra yüzeyleri oluşturabilmek için “Make faces” eklentisini kullanmanız işinizi kolaylaştıracaktır. Eklentinin kullanımı ile ilgili video hazırlayacağım zamanım olduğunda.

      Cevapla
  6. cloe
    10 Şubat 2014 at 22:08

    merhaba tarkan bey ben duvar kalınlıklarını yapamıyorum acil yardımcı olur musunuz?

    Cevapla
  7. Deniz
    29 Haziran 2014 at 00:37

    Merhaba,
    *Sketchup Make de Render alınır mı?
    *Alınırsa nasıl alınır?
    *Alınmazsa Sketchup makede yaptığım projenin renderını nasıl alabilirim?

    Cevapla
    • tarkan255
      29 Haziran 2014 at 01:49

      Sketchup Make’deki çiziminizi renderlamak için birkaç alternatifiniz var. Render programını ayrıca kurduktan sonra render motoru ile Sketchup’ın iletişime geçebilmesi için eklenti kurmalısınız. Sketchup’ta render butonuna bastığınızda render programı açılır ve render başlar.

      Yüzeysel bir cevap olarak kalmaması için soruyorum, hangi render programını kullanacaksınız?

      Cevapla
  8. Deniz
    29 Haziran 2014 at 20:38

    Bu render alacağım ilk projem.Dolaysıyla hangi renderı almam gerekteğini ve nasıl yapacağımı bilmiyorum.Teşekkürler

    Cevapla
  9. önem il
    30 Aralık 2014 at 20:14

    sketch up ta çalıştığım nesneye yaklaştığımda yarım görünmeye başlıyor, bu sorunun orijinden uzakta olan başka bi cisimden kaynaklandığğını duydum fakat uzaktaki cismi bulamıyorum bana yardım eder misiniz?

    Cevapla
    • tarkan255
      01 Ocak 2015 at 06:29

      Evet, dediğiniz sebepten kaynaklanan bir sorun. En kolay çözümü şöyle; dosya içerisindeki tüm çizimleri seçip (CTRL + A) kopyalayın (CTRL + C), yeni bir Sketchup dosyasına yapıştırın (CTRL + V). Yeni dosyada bu sorunları yaşamayacaksınız.

      Cevapla
      • Dilek
        26 Nisan 2015 at 19:29

        Cevap son cevabınızdaymış yeni farkettim 🙂 Teşekkürler sayfa için cevaplarınız için 🙂 İyi çalışmalar…

        Cevapla
  10. Dilek
    26 Nisan 2015 at 18:46

    Merhabalar,
    Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler. Sorunuma cevap arıyorum. Çizimimdeki farklı bir odanın renderını almak istiyorum. Yalnız kamera aracını ve açılandırmayı yapamıyorum. Yakınlaştırdığımda ekranda yer olmasına rağmen görüntüler kayboluyor. Tam alan görünmmüyor. Eklenen kameralar silinmeli mi? Siliniyorsa nasıl siliniyor? Kısaca aynı çizimde yeni bir bölüme nasıl render alabilirim? Lütfen yardımcı olurmusunuz. İyi çalışmalar…

    Cevapla
  11. Erkan
    20 Aralık 2015 at 11:50

    Ben şimdi ben L duvar çiziyom yanlız köşesini yuvarlak çiziyom ama 3 ayrı çizgi meydana çıkmış oluyo ama ben bu cizgiye tikladigimda tek bi cizgi olsun istiyom autoket te var bunda bulamiyom yardımci olursaniz sevinirim

    Cevapla
    • tarkan255
      20 Aralık 2015 at 14:30

      Eklenti kullanarak birden fazla çizgiyi, Sketchup’a yay olarak ya da çoklu çizgi olarak tanıtmanız lazım. BezierSpline eklentisini kullanın.

      Cevapla

Bir Cevap Yazın